Khamis, 1 Januari 2009

UNTUNG TAHUN 2009

Tahun 2009 dah pun masuk, apa AZAM? aku azam tahun lepas dan tahun selepasnya nak jadi kaya tapi sampai sekarang tak kaya lagi, tahun ni aku azam nak jadi jutawan pula, tolong doakan la, ramai orang nak jadi jutawan, tapi bila tanya apa bisnes? ada la kecik-kecik...., bisnes kecik mana boleh jadi jutawan, tapi aku dok fikir bisnes apa yang boleh jadi jutawan, aku ada jumpa sorang kawan lama, aku tanya dia kalau nak kaya macamana? dia kata "masuk politik", betul ke masuk politik boleh jadi kaya? ya tak ya juga, aku tengok kebanyakkan ahli politik tak kira parti apa rumahnya besar-besar juga, ahli politik boleh buat bisnes ke? boleh kut, entah la.........

Tahun baru ni nak buat untung lebih, sebab nak beli kereta besar sikit, mana taknya sekarang nak bawa anak jalan-jalan pun dah susah, dah tak boleh bawa muatan lebih sebab kena pakai tali pingang lebih (tali pingang belakang) tali pingang ada 3, orang ada 4 macamana? tak kan la nak tinggal sorang kat rumah, pada dasarnya kalau ia dapat mengurangkan kemalangan aku setuju, tapi kalau nak mengurangkan kematian aku rasa tak berapa logik, kalau dah keretanya hancus pakai talipinggang pun mati juga, aku tengok kadar kematian kemalangan, peratus yang lebih bukan berpunca dari orang belakang, tapi orang depan, sebab orang depan selagi meter tak rapat atau selagi boleh tekan, tekan jangan tak tekan, lampu kuning bukan nak berenti lagi laju ada, kalau motong ni pantang nampak, panjang ke pendek ke, konar ke, double line ke potong je, kadar kesopanan pemandu di malaysia ini masih kurang, jadi nak buat macamana? aku pun tak tau.........

$6.00 Welcome Survey After Free Registration!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan