Khamis, 8 Januari 2009

UNTUNG VIRUS


Dua hari ni memang hari gelap aku, bukan tebing gaza aje diceroboh Laptop aku pun kena ceroboh, jehat betul, walaupun pertahanan kental pun lepas juga, ni aku update pun guna anak aku punya laptop sebab aku tengah cari punca apa pasal Laptop aku tak boleh masuk internet, rupa-rupanya dia dah kacau aku punya device manager, ni aku tengah instal balik driver yang hilang. Letih juga di buatnya................

Aku kalau sehari tak tengok internet rasa dunia macam gelap je, tu yang aku boring tu, tapi sekarang budak budak dah pandai, selain pandai main game dah pandai buat virus, kekadang orang buat virus ni pun nak cari untung, sebab boleh curi maklumat orang dan jual atau guna sendiri, tak baik la buat begitu, tapi orang jahat mana tau baik buruk, ya tak ye juga...............

2 ulasan:

  1. hai...
    aku pun bangang saparuh mati ni.AVG anti virus aku pun buat hal. Spy ware,anti-virus dan updating manager tak protected.. Balik2 aku update pun masih juga failed.. macam mana mau buat bi ah..?

    BalasPadam
  2. Aku pun pernah jadi macam tu, tapi aku terus tutup laptop, lepas tu buka balik, scan virus, bersih cookie dengan CCLEANER, kalau kita pakai anti virus lebih baik beli yang original, jangan guna yang cetak rompak sebak didalam tu ada spy program, kalau kita guna free punya selalu selepas search internet buang semua cookie dan thread, ok selamat mencuba.

    BalasPadam