Jumaat, 16 Januari 2009

UNTUNG POLITIK


Demam pilihanraya kecil P36 semakin hangat, Aku sebenar tak minat langsung pasal politik walaupun ramai member aku yang bergiat aktif dalam politik, Aku tengok mereka ni cari makan dalam politik, Aku bagi satu contoh ada sorang kawan aku ni, dia ni kontraktor kecil-kecilan, dulu masa aku jumpa, kat kereta dia penuh sticker UMNO, bila Selangor diperintah oleh PKR, Aku tengok kereta dia ada sticker PKR pula, bila aku tanya, dia kata cari makan beb.....

Itu sebab pada Aku walau siapa memerintah sekalipun pusingannya tetap sama, orang susah tetap susah juga, orang senang bertambah senang, ini bukan pasal malas atau apa, tapi pasal peluang tu tetap dapat kepada orang yang sama, yang menyokong hanya menang sorak sahaja.

Kekadang Aku tengok sairan langsung persidangan parliment, Aku tengok macam pasar apa yang dicerita pun aku tak faham, lepas habis persidangan apa usul yang mengutungkan rakyat pun tak ada, harga barang tetap mahal juga kemiskinan tetap no 1 juga.

Jadi untuk apa ada Wakil Rakyat? kalau nak syok sendiri, mungkin syok dapat elaun, kalau jadi menteri dapat gaji, gaji pun boleh tahan, 4 tahun jadi wakil rakyat boleh buat rumah banglo cukup la. Kekadang aku dah malas tengok TV3 program bersama mu tu, pasal nya, aku cerita sikit, mula satu kawasan tu ada DUN, lepas tu ADUN, lepas tu DO, lepas tu PENGHULU, lepas tu KETUA KAMPUNG, lepas tu JIRAN-JIRAN, kalau semua orang ni bertanggung jawab tak ada orang susah.

PRK P36 pun akan bermula esok, aku harap colan parti yang menang contohi la kepimpinan NABI, Kalau tak boleh kepimpinan para sahabat pun dah cukup bagus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan